Mądre zabawki, które sprawią radość dziecku.

   Chłopcy budują skomplikowane konstrukcje, rozstawiają po całej wolnej powierzchni pokoju strategicznie wojska, czołgi, samoloty i samochody, budują drogi i miasta lub różne budowle ze zwierzątkami, interesują się kosmosem i dinozaurami.

   Niesamowite jak wiele można zrobić z papieru, latawce, samoloty, origami wszelkiego rodzaju dla małych i dużych, z białego i kolorowego papieru, będzie stanowić wspaniałą ozdobę pokoju. Rysunki, ślaczki kredkami, flamastrami i farbami oraz innymi dostępnymi materiałami. Lepienie z plasteliny, ciastoliny, piaskoliny i modeliny.

   To czas gier planszowych – wspaniała zabawa, konkurencja, smak wygranej i porażki. Gry rozwijają wiele umiejętności. Grajcie z dziećmi wieczorami, zapraszajcie dzieci znajomych. Polecam warcaby, szachy, proste gry planszowe typu grzybobranie i chińczyk, zręcznościowe typu spadające małpki lub wyjmowanie elementów z muru, klocki Studnia Jakuba, klocki Jenga, wojna okrętów, monopol, scrabble, krzyżówki, labirynty, sudoku, a nawet karty.

   Ćwiczenia fizyczne i zręcznościowe zajmują teraz najwięcej czasu, szczególnie, gdy na dworze robi się ciepło. Rower, deskorolka, rolki, hulajnoga, gra w piłkę, badmintona, ping-ponga, siatkówkę, koszykówkę i tenisa, pływanie, taniec, sporty walki, ścianka wspinaczkowa, jazda na nartach, sankach i łyżwach wszystkiego teraz trzeba spróbować, sprawdzić co się dziecku podoba. Gry zespołowe: zabawa w berka, w chowanego, piłka nożna i plażowa, ringo, rzucanie kółek na pachołki, chodzenie „po linie” lub jej przeciąganie, a nade wszystko towarzystwo innych dzieci.

   Przydatne są ćwiczenia stymulujące, usprawniające i rozwijające pracę półkul mózgowych. Ważne do opanowania dobrej koordynacji. To proste ćwiczenia manualne i fizyczne ćwiczące prawą i lewą stronę ciała.

   W tym wieku zabawki trzeba dobierać indywidualnie, nie kupujcie na „chybił trafił”, jeśli dziecko ma urodziny zapytajcie go, co chciałoby dostać, zróbcie też listę pomocniczą dla rodziny. Ułatwi to zakup prezentu, a i wam zaoszczędzi konsternacji, jeśli jak zwykle szczere dziecko, stwierdzi, że to jest prezent dla maluchów, a nie dla niego. Możecie nawet zrobić wcześniej przejazd po dużych sklepach z zabawkami w celu ich obejrzenia i wybrania tych, które dziecko najbardziej chciałoby dostać. Ale musicie wcześniej wytłumaczyć dziecku, że jedziecie tylko w celu spisania najfajniejszych zabawek, a nie ich zakupu, jak również wyjaśnić, że to nie oznacza, że je wszystkie dostaną. Unikniecie wtedy rozczarowania dziecka po otrzymaniu podarków.

   Czasem zdąża się tak, że dziecko ma po prostu za dużo zabawek. Jak to rozpoznać? To proste, dziecko zwykle mówi, że nie ma się czym bawić, żąda czegoś nowego do zabawy. W ogólnym bałaganie w pokoju, gdzie zabawki leżą porozrzucane, nie jest w stanie odnaleźć i skompletować zabawek z jednego zestawu, aby się nimi pobawić – zniechęca go to i nie chce więcej szukać, woli poprosić o nowe.

   Rodzice powinni zadbać o to, aby stworzyć w domu odpowiednie miejsca do przechowywania zabawek. Dziecko musi mieć do nich dobry dostęp, mniejsze zabawki warto posortować i włożyć do przeźroczystych pudełek z pokrywkami. Można je stawiać wtedy jedne na drugie. Dzięki temu, że będzie widać co jest w pudełku, dziecko nie będzie wywalać wszystkiego z pudla, aby zobaczyć, co w nim jest. Jeśli mamy już pudełka kolorowe i nie przeźroczyste, naklejmy na nich nalepki przedstawiające rzeczy, które są w środku, np. samochód, jeśli w środku są auta, klocki, jeśli w pudełku będą klocki.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7