Mądre zabawki, które sprawią radość dziecku.

   Dlaczego warto czytać książki od pierwszych dni życia? Udowodniono naukowo, że dzieci, którym w dzieciństwie dużo czytano, szybciej i lepiej zaczynają mówić, mają bogatsze słownictwo, przez co łatwiej się komunikują z innymi, najczęściej też szybciej uczą się czytać samodzielnie.
Słuchając poprawnego czytania, dziecko uczy się intonacji języka, jego rytmu, a przy okazji rozwija wyobraźnię poprzez konieczność wymyślenia sobie w głowie obrazów przedstawiających usłyszana treść opowiadania.
   Wspólne czytanie buduje więź emocjonalną pomiędzy dzieckiem, a czytającym, pomaga nauczyć się przeżywania danej sytuacji, a także pozwala na zrozumienie zależności przyczyna-skutek oraz podejmowania słusznych decyzji.

   Pisząc słuchanie, mam na myśli prawdziwe słuchanie, a nie tak „jednym uchem”, dziecko z pewnością zada tzw. pytanie pomocnicze z zaskoczenia i wtedy może okazać się, że rodzic, który uważnie nie słucha, nie będzie wiedział co odpowiedzieć. A taka sytuacja z kolei zniechęca dziecko do rozmów i bycia komunikatywnym i otwartym.

   Pozwól dziecku zainscenizować zabawę w dom, w gotowanie, zakupy w sklepie, sprzątanie domu, a przekonasz się, jak wiele potrafi już zrobić. Czasem wystarczy po prostu być z dzieckiem i od czasu do czasu wskazać mu nowe możliwości zabawy, ale w sposób dyskretny i nie narzucający woli rodzica. Dziecko z pewnością w którymś momencie zabawy wykorzysta Twoją podpowiedź.

   Rozmowa z dzieckiem, to nie rozprawka naukowa, ale wykorzystywanie zauważonych rzeczy do opisania rzeczywistości i początek nauczania. Spróbuj wykorzystać proste skojarzenia: Twój miso ma brązowy kolor, poszukajmy w pokoju innych brązowych rzeczy. Jaki humor ma dziś twój miso? Jest zadowolony? Dlaczego? Wyspał się i zjadł dobre śniadanko, itp.

Zabawki dla dzieci 3-4 letnich.

   Trzyletnie dziecko wchodzi w okres odkryć i doświadczeń, otwiera się przed nim wiele nowych możliwości i zwykle nie ma barier komunikacyjnych ani ruchowych, jest sprawne fizycznie.

   W tym czasie zabawy chłopców i dziewczynek zaczynają się różnić. Wynika to z naszej kultury, a trochę z cech wrodzonych, czasem z sugestii, w co się bawić – rodziców lub dziadków.

   Dziewczynki lubią bawić się lalkami, przebierać je, wozić w wózku, układać do snu, karmić itp. Chłopcy zaś interesują się pojazdami, szczególnie pojazdy budowlane są ich ulubionym tematem, konstrukcjami z klocków i rożnego rodzaju budowlami np. domków z koca.

   To naturalne, że dzieci wybierają tradycyjne zabawki odpowiednie dla swojej płci. Warto jednak stworzyć możliwości swobodnego wyboru, nie nakazywać zabawy tylko i wyłącznie chłopcom – męskimi lub dziewczynkom – dziewczęcymi zabawkami. Pozwólmy chłopcu bawić się lalkami i gotować na kuchni siostry, a dziewczynce budować konstrukcje i strzelać z pistoletu. Dzięki temu uczymy dziecko zrozumienia dla innych zabaw, dzieci odkrywają, że wcale nie muszą być one nudne. Poza tym może własnie dzięki tym zabawom chłopiec w przyszłości będzie lepszym tatą lub zostanie wspaniałym kucharzem, a dziewczynka – architektem lub pilotem. Nie udawajmy jednak, że nie ma różnic pomiędzy płciami, one są i dzieci muszą o tym wiedzieć.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7